فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

با شش نقطه از آلوده ترین بخش های محل کار خود آشنا شوید

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۳ ق.ظ

 

همه ما ساعات طولانی از بهترین اوقات روز خود را در محل کار خود می گذرانیم. اما ممکن است به اندازه ای که به نظافت و پاک بودن لوازم منزل خود اهمیت می دهیم، به بهداشت محیط کار خود دقت نداشته باشیم. این مساله بویژه در ادارات که محل رفت و آمد افراد مختلفی هستند، ممکن است باعث انتشار میکربها و آلودگی ها شود. 

در تحقیقی که به تازگی توسط شرکت Kimberly-Clark (تولید کننده لوازم بهداشتی با مارک کلینکس) صورت گرفته، مشخص شده این شش نقطه بیشترین مقدار آلودگی میکروبی را در ادارات دارند: 

- دستگیره شیر آب ظرفشویی ها و روشویی ها 
- کیبردها 
- دستگیره یخچال ها 
- شیرهای آبسردکن ها 
- دکمه های دستگاههای خودپرداز و فروش خودکار 
- دستگیره مایکروویوها 

در تحقیق دیگری هم ذکر شده بود که گوشیهای تلفن جزو آلوده ترین قسمتهای دفاتر اداری هستند. جالب است با رواج درهای اتوماتیک، دستگیره درها اهمیت میکروبی خود را در چنین تحقیقاتی از دست داده اند و دیگر نشان چندانی از آنها در چنین لیستهایی نمی بینیم. 

راستی یادتان باشد قانون من درآوردی "پنج ثانیه" هم اصلا درست نیست. بر اساس یک باور نادرست که به قانون پنج ثانیه معروف است؛ اگر خوراکی روی زمین افتاد، به شرط آنکه ظرف 5 ثانیه از افتادن برداشته شود، به میکروب آلوده نمی شود. حقیقت این است که میکربها همه جا هستند و افتادن ماده غذایی روی زمین مساوی است با تماس با این میکربها و آلوده شدن آن. هرچند که در بعضی موارد دستگاه ایمنی بدن و اسید معده می تواند از عهده این آلودگیهای شرور بر بیاید. اما وارد کردن میکربها با دست خود به بدنمان کار چندان عاقلانه ای به نظر نمی آید.

  • سید محسن علوی

مثل ِ قهوه

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۵۷ ق.ظ

مادری سه قابلمه به یک اندازه را روی سه شعله‌ی یکسان قرار داد و در هر کدام به مقدار مساوی آب ریخت. در ظرف اول یک هویج، در ظرف دوم یک تخم‌مرغ و در ظرف سوم چند دانه قهوه ریخت و به مدت زمان یکسان محتوای آن سه ظرف را حرارت داد. بعد بچه‌های خود را صدا زد و گفت: از این آزمایش چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ بچه‌ها در مقابل سوال مادر جواب قانع‌کننده‌ و با معنایی نداشتند. مادر توضیح داد: در این عالم آدم‌ها در غبار زندگی، در جوش و خروش‌ها و چالش‌ها و سختی‌های زندگی یکسان نیستند.

برخی از آدم‌ها مثل هویج هستند تا درون یک مشکل قرار نگرفته‌اند سفت و محکم‌اند ولی به‌محض اینکه در جوش و خروش زندگی قرار می‌گیرند شل می‌شوند و خود را می‌بازند. فرزندان عزیزم لطفا در مسیر زندگی مثل هویج نباشید.

................................................

برخی از آدم‌ها در زندگی عادی و روتین زندگی شل هستند به‌محض آنکه با مشکل یا مشکلاتی برخورد می‌کنند سفت می‌شوند و حداقل خود را نگه می‌دارند (مثل تخم‌مرغ). بچه‌ها مثل تخم‌مرغ نباشید.

................................................

اما برخی آدم‌ها در بلاها و سختی‌ها نه‌تنها خود را نمی‌بازند، بلکه به محیط هم انرژی می‌دهند، آن‌ها از محیط اثر نمی‌گیرند بلکه محیط را عوض می‌کنند. آن‌ها مثل قهوه عمل می‌کنند.تمام محیط را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند، تمام محیط را معطر می‌کنند. به زندگی آب و رنگ و طعم می‌دهند و این‌ها هستند که زنده می‌مانند و زندگی‌ساز هستند. فرزندانم لطفا مثل قهوه باشید

  • سید محسن علوی

پژوهشگران با استفاده از ام آر آی موفق به "خوانش رویا" شدند

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۴۹ ق.ظ
 

 

 

پژوهشگران ژاپنی با استفاده از اسکن MRI قادر به آشکارسازی تصاویری شده اند که افراد تحت بررسی، در حین ورود به مرحله خواب اولیه، آنها را مشاهده کرده اند. میزان درستی این روش 60% اعلام شده و بانیان آن در گام بعدی می خواهند ببینند که آیا می شود از فعالیت های مغزی برای رمزگشایی از دیگر جنبه هایی رویابینی افراد، مثلا احساساتی که در حین خواب به آنها دست می دهد نیز استفاده کرد یا خیر. 

پروفسور یوکیاسو کامیتانی در این باره می گوید:

  • سید محسن علوی

لذت زندگی

سید محسن علوی | جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۲۱ ق.ظ

 

دو میمون روی شاخه درختی نشسته بودند و به غروب خورشید نگاه میکردند.

یکی از دیگری پرسید: چرا هنگام غروب رنگ آسمان تغییر میکند؟

میمون دوم گفت: اگر بخواهیم همه چیز را توضیح بدهیم، مجالی برای زندگی نمی ماند. گاهی اوقات باید بدون توضیح از واقعیتی که در اطرافت میبینی، لذت ببری...

 

 

میمون اول با ناراحتی گفت: تو فقط به دنبال لذت زندگی هستی و هیچ وقت نمی خواهی واقعیتها را با منطق بیان کنی !!!
در همین حال هزار پایی از کنار آنها میگذشت..
میمون اول با دیدن هزار پا از او پرسید: هزار پا، تو چگونه این همه پا را با هماهنگی حرکت میدهی؟
هزارپا جواب داد: تا به امروز راجع به این موضوع فکر نکرده ام ؟!
میمون دوم گفت: خوب فکر کن چون این میمون راجع به همه چیز توضیح منطقی میخواهد!
هزار پا نگاهی به پاهایش کرد و خواست توضیحی بدهد:
خوب اول این پا را حرکت میدهم، نه، نه. شاید اول این یکی را. باید اول بدنم را بچرخانم ...
هزار پا مدتی سعی کرد تا توضیح مناسبی برای حرکت دادن پاهایش بیان کند ولی هرچه بیشتر سعی میکرد، ناموفقتر بود.
پس با ناامیدی سعی کرد به راه خودش ادامه دهد، ولی متوجه شد که نمیتواند.
با ناراحتی گفت: ببین چه بلایی به سرم آوردی؟! آنقدر سعی کردم چگونگی حرکتم را توضیح دهم که راه رفتن یادم رفت!!!

میمون دوم به اولی گفت: میبینی؟

! وقتی سعی میکنی همه چیز را توضیح دهی اینطور میشود...!

پس دوباره به غروب آفتاب خیره شد تا از آن لذت ببرد...
 
پائولو کوئیلیو

 

 

  • سید محسن علوی

بازیابی صدای آلکساندر گراهام بل از روی صفحه ضبط شده ۱۲۸ ساله

سید محسن علوی | پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

 


 

همه آلکساندر گراهام بل را بخاطر اختراع تلفن می شناسند. اما شاید برای تان عجیب باشد در واقع پیش از این دستاورد جدید، فرد زنده ای را نمی توانستید بیابید که صدای او را شنیده باشد! 

اما مثل اینکه بالاخره این امر هم ممکن شده است. مجله smithsonian گزارش می دهد به لطف تکنولوژی های جدید بالاخره پس از ۱۲۸ سال صدای این مخترع بزرگ جانی دوباره گرفته و شنیدنی شده است. پیش از آن برای یک قرن، این صفحه های مومی و مقوایی غیر قابل شنیدن بودند. 

بل بر روی شیوه های بسیار متفاوتی برای ضبط صدا کار می کرد که شامل استفاده از ورق فلزی، موم، شیشه، کاغذ، گچ، فلز و مقوا بود. البته اکنون چیز زیادی درباره شیوه های مورد استفاده این مخترع و همکارانش برای بازپخش این صفحه ها نمی دانیم. 

موزه ملی تاریخ آمریکا تعدادی از این صفحه های ضبط شده اولیه را در اختیار داشت و سالها بر روی بازیابی صداهای ضبط شده روی آنها کار می کرد. هنگامی که آنها دریافتند ممکن است صدای بل در مجموعه شان موجود باشد، گروه ویژه ای از دانشمندان را به کار گرفتند، تا صدا را از درون این مجموعه تاریخی استخراج کنند. 

آنها از تکنولوژی تصویربرداری سه بعدی جدیدی بهره بردند تا صفحه ها را اسکن کرده و اطلاعات را به کامپیوتر منتقل کنند. دانشمندان بالاخره موفق شدند صدای بل را به دست آورند. 

اما صدا بسیار مبهم، پر از سکته، و به سختی قابل تشخیص بود. ولی همین هم جذاب و متحیر کننده است که پس از یک قرن می توان صدای گراهام بل را شنید. این صدا تنها شامل شش کلمه است، وی می گوید: «صدای مرا بشنو-- الکساندر گراهام بل.» (Hear my voice -- Alexander Graham Bell) 


دانلود فایل صوتی (۱۳۹ کیلوبایت) 

 

  • سید محسن علوی

قیمت گذاری و زمان احتمالی عرضه چیپ های "هاسول" اینتل

سید محسن علوی | شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ب.ظ

 

 

نسل چهارم پردازنده های کامپیوتری اینتل با نام هاسول در راه هستند و امروز یک سایت چینی قیمت و زمان عرضه احتمالی آنها را منتشر کرده. قیمت گذاری نسل جدید به نظر بسیار نزدیک به سری "آیوی بریج" است و در نتیجه، اینتل برچسب قیمت بالایی بابت ویژگی های جدید و معماری کم مصرف بر پیشانی این سری نچسبانده. البته این قضیه هنوز رسمی نیست.

چیپ های هاسول به لحاظ سرعت پردازش 10 درصد از

  • سید محسن علوی

اولین تلفن هوشمند "بریل" دنیا در دست ساخت است

سید محسن علوی | شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

 

تلفن های هوشمند و اینترنت در کنار هم دارند دنیا را به جایی بهتر، برابرتر و مردم آن را با یکدیگر بیش از پیش مرتبط می کنند تا زمین جای بهتری برای زندگی باشد. با پیوند این دو تکنولوژی هر کسی می تواند بهتر اطلاعات مورد نیازش را به دست آورد و هستند افرادی که با تاسیس شرکت های فناوری، سعی می کنند از این پیوند مبارک منافعی غیر قابل تصور به سایرین برسانند. 

اما برای افراد نابینا استفاده از یک تلفن هوشمند خیلی مشکل تر از افراد بینا است. هر چند تلفن های هوشمند امروزی قابلیت هایی در زمینه دستیار صوتی برای افراد نابینا دارند ولی این قابلیت در مقایسه با ویژگی کتاب های مختص افراد نابینا، یعنی خط بریل، ناکارا به نظر می رسد. 

اما این وضع می تواند در آینده تغییر کند، کافی است طراح هندی آقای سامیت داگار بتواند جادوی بریل را به تلفن های همراه بیاورد. او با کمک انستیتو تکنولوژی دهلی، انستیتو چشم پزشکی L V Prasad و به لطف تامین مالی رولکس در صدد است این پروژه را به واقعیت بدل کند. 

طرح مفهومی او که سال 2011 معرفی شد نمایشگری دارد که نقاط مختلف یا همان پیکسل های صفحه لمسی روی آن قادر به بالا یا پایین رفتن هستند تا به این شکل بتوانند داده های دریافتی را به الگوهای برجسته بریل تبدیل کنند. 

گزارش Cnet می افزاید که صفحه روی این تلفن -که اکنون در دست ساخت است- از فناوری آلیاژ حافظه دار بهره می برد تا پیکسل ها بعد از انجام وظیفه شان (بازسازی علایم بریل برای فرد) بتوانند به حالت اولیه برگردند. 

چنین محصولی می تواند قدرت اینترنت و اپلیکیشن ها را در دستان افراد نابینا قرار دهد و همچنین دیگر ویژگی هایی را که اکنون از دسترس شان خارج است، به آنها هدیه کند. قرار است این تلفن بریل تا پایان سال و با قیمت 200 دلار آماده فروش شود.

  • سید محسن علوی

پنجاه هزار دلار هزینه نوشیدن قهوه همراه با مدیرعامل اپل

سید محسن علوی | جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۴۶ ق.ظ

 

 

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تیم کوک، مدیرعامل اپل، قهوه خود را چگونه می نوشد؟ تلخ یا به همراه خامه و شکر؟ آیا کاپوچینو دوست دارد یا اسپرسو را ترجیح می دهد؟ اگر چند هزار دلار پول داشته باشید، می توانید پاسخ این سؤالات را متوجه شوید. 

مرکز Robert F Kennedy که در زمینه عدالت و حقوق بشر فعالیت می کند به همراه بنیاد خیریه CharityBuzz به تازگی مزایده ای را بر پا کرده است که عواید آن صرف حقوق بشر خواهد شد. در این مزایده شما این فرصت را پیدا می کنید تا دقایقی را در کنار تیم کوک، به نوشیدن قهوه مشغول شوید. 

این مزایده که فعالیت خود را از دیروز آغاز کرده، تا لحظه نگارش این مطلب توانسته به رقم فوق العاده ۱۸۰ هزار دلار دست پیدا کند. این درحالی ست که رقم پیش بینی شده برای زمانی که از تیم کوک گرفته می شود، بالغ بر ۵۰ هزار دلار بوده است. 

اگر شما این فرصت را داشتید تا به صرف نوشیدن یک قهوه، در کنار تیم کوک باشید، چه موضوعی را با وی مطرح می کردید؟

  • سید محسن علوی

لپ تاپ اعیانی لوواگلیو، عزیز 1 میلیون دلاری

سید محسن علوی | جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۴۲ ق.ظ

 


 

شرکت Luvaglio که مقر آن در لندن و تولید کننده محصولات تجملی است، در تلاش برای ارائه لپ تاپی اعیانی و در عین حال کاربردی، محصولی با قیمت 1 میلیون دلار را آماده فروش کرده که در تمام نقاطش از بهترین مواد ممکن استفاده شده. 

خود لپ تاپ متشکل از نمایشگر عریض 17 اینچی با روکش ضد بازتاب نور، حافظه 128 گیگابایتی (SSD) و بلو-ری پلیر است. اما جایی که درخشش رخ می دهد، متریال عالی دستگاه است. 

در هنگام انتخاب این محصول، به جای آنکه مشتری تعیین کند چه رنگی از دستگاه را می خواهد، از او پرسیده می شود که دلش می خواهد از کدام سنگ های قیمتی در ساخت آن استفاده شود. اگر هم دلش صفحه کلیدی با روکش الماس بخواهد، کافی است بگوید تا در اختیارش قرار بگیرد. 

شاید یکی از سخت ترین بخش های کار این شرکت، یافتن مشتری برای محصولاتش باشد ولی از آنجایی که تعداد کمی شرکت لپ تاپ های 1 میلیون دلاری می سازند، هر کس خواهان آن باشد خیلی زود گذرش به لوواگلیو خواهد افتاد.

 

  • سید محسن علوی

راه حل مشکلات‎

سید محسن علوی | پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰ ق.ظ

 

یه شب سه نفر اشتباهی دستگیر میشن و در نهایت ناباوری به اعدام روی صندلی الکتریکی محکوم میشن....

نوبتِ نفر اول میشه که بشینه روی صندلی. وقتی میشینه میگه : من توی دانشگاه , رشته خداشناسی خوندم و به قدرت بی پایان خدا اعتقاد دارم .... میدونم که خدا نمیذاره آدم بیگناه مجازات بشه .....

کلید برق رو میزنن ... ولی هیچ اتفاقی نمیفته .....

به بی گناهیش ایمان میارن و آزادش میکنن ...

نفر دوم میشینه روی صندلی و میگه : من توی دانشگاه حقوق خوندم ....

به عدالت ایمان دارم و میدونم واسه آدم بی گناه اتفاقی نمیفته ....

کلید برق رو میزنن و هیچ اتفاقی نمیفته ....

به بی گناهی اون هم اعتقاد میارن و آزادش میکنن ....

نفر سوم میاد روی صندلی و میگه : من توی دانشگاه , رشته برق خوندم و به شما میگم که وقتی این دو تا کابل به هم وصل نباشن هیچ برقی وصل نمیشه به صندلی

خوب بقیه داستان هم مشخصه، مسوولین زندان مشکل رو میفهمن و موفق به اعدام فرد میشن

....

نتیجه: لازم نیست همه جا راه حل مشکلات رو عنوان کنید

  • سید محسن علوی