فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

یک سوال ریاضی بسیار ساده

سید محسن علوی | چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۲۲ ب.ظ

بازی و ریاضی با اعداد یک سوال ریاضی دیگر و کاری جهت ایجاد تنوع :

و اما مسئله به شرح زیر می باشد :

2 + 4 =12

3 + 6 = 27

8 + 2 = 80 

4 + 3 = 28

7 + 8 =????

لطفا کسی که به این سوال جواب میده راه حلش رو هم بنویسه منطق به دست آوردن رو بنویسه ممنون میشم.

جوابش رو خودم دیر قرار میدم.

 

  • سید محسن علوی

زاکربرگ در کره جنوبی، به دنبال تلفن فیسبوکی ساخت سامسونگ؟

سید محسن علوی | چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۱۵ ق.ظ

قرار است مارک زاکربرگ (موسس فیسبوک) در سفر کاری به کره جنوبی، با جی. کی. شین و سایر مدیران ارشد سامسونگ موبایل دیدار کند. یکی از منابع خبری می گوید: 

  • سید محسن علوی

آشنایی مختصر با 10 ابر کامپیوتر سریع دنیا

سید محسن علوی | سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ

مجموع سرعت 500 ابر کامپیوتر برتر دنیا چیزی در حدود 223 پتافلاپس است، و اگر می خواهید بدانید کشورهای مختلف چقدر در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، فقط کافی است به این نکته اشاره کنیم که عدد مذکور، 6 ماه قبل تنها 162 پتافلاپس بود. 

هر پتافلاپس معادل پردازش یک کوادریلیون (10 به توان 15 یا یک میلیون میلیارد) عملیات ممیز شناور در هر ثانیه است. 

از بین 500 ابر کامپیوتر سریع دنیا در حال حاضر، 252 مورد از آنها در امریکا، 112 تا در اروپا، 66 تا در چین و 30 تا در ژاپن کار می کنند. اما فکر می کنید سریع ترین ابرکامپیوتر دنیا هم اکنون متعلق به چه کشوری است؟ 

برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا در یک معرفی خلاصه، به قدرت و سرعت 10 ابر کامپیوتر سریع دنیا، اشاره کنیم. 

  • سید محسن علوی

SAP Crystal Reports 13.0.5 Final for Visual Studio 2010 / 2012

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰ ب.ظ

نرم افزار کریستال ریپورتس که جهت گزارش گیری به صورت مستقل و همچنین در محیط های برنامه نویسی مانند Visual Studio‌ مورد استفاده قرار می گیرد در 7 اکتبر 2007 توسط شرکت SAP خریداری شد. در نسخه 2010 نرم افزار Visual Studio بخش Crystal Reports حذف شده است و باید به صورت جداگانه از سایتش دانلود شود که البته دیگر پولی نیست و رایگان می باشد و نیاز به رجیستر کردن و کرک ندارد.

نسخه جدید برنامه برای ویژوال 2012 که میشه نسخه 13.05 جدیدا اومده و واسه استفاده در ویژوال 2012 می باشد و خودم هم تست کردم این برنامه رو مشکلی هم نداشته نه بروی 2010 و نه 2012 و امیدوارم مفید باشه واسه دوستان.

این نرم افزار از پایگاه های داده زیر پشتیبانی می کند:

 

# Databases such as PostgreSQL, Sybase, IBM DB2, Ingres, Microsoft Access, Microsoft SQL Server, MySQL, Interbase and Oracle

# Btrieve

# Spreadsheets such as Microsoft Excel

# Text files

# HTML XML files

# Groupware applications as Lotus Notes, Microsoft Exchange and Novell GroupWise

# SAP: BW, Info Sets, Tables, and Business Objects Universes

# Any other data source accessible through a web service, ODBC, JDBC or OLAP

  • سید محسن علوی

شکایتی جالب از جنرال موتورز !!!

سید محسن علوی | سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۳۲ ب.ظ

بخش پونتیاک شرکت خودروسازی جنرال موتورز شکایتی را از یک مشتری با این مضمون دریافت کرد:» این دومین باری است که برایتان می نویسم و برای این که بار قبل پاسخی نداده اید، گلایه ای ندارم، چرا که موضوع از نظر من نیز احمقانه است! 

به هر حال، موضوع این است که طبق یک رسم قدیمی، خانواده ما عادت دارد هر شب پس از شام به عنوان دسر، بستنی بخورد. سالهاست که ما پس از شام رأی گیری می کنیم و براساس اکثریت آرا نوع بستنی، انتخاب و خریداری می شود. این را هم باید بگویم که من به تازگی یک خودروی شورولت پونتیاک جدید خریده ام و با خرید این خودرو، رفت و آمدم به فروشگاه برای تهیه بستنی دچار مشکل شده است.
 لطفاً دقت بفرمایید! هر دفعه که برای خرید بستنی وانیلی...
به مغازه می روم و به خودرو باز می گردم، ماشین روشن نمی شود. اما هر بستنی دیگری که بخرم، چنین مشکلی نخواهم داشت. خواهش می کنم درک کنید که این مسأله برای من بسیار جدی و دردسر آفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما را ندارم. می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاک من وقتی بستنی وانیلی می خرم، روشن نمی شود، اما هر بستنی دیگری می خرم، راحت استارت می خورد؟ 
مدیر شرکت به نامه عجیب دریافتی با شک و تردید برخورد کرد، اما از روی وظیفه و تعهد، یک مهندس را مأمور بررسی مسأله کرد. مهندس خبره شرکت، شب هنگام پس از شام با مشتری قرار گذاشت، آن دو به اتفاق به بستنی فروشی رفتند، آن شب نوبت بستنی وانیلی بود. پس از خرید بستنی، همانطور که در نامه شرح داده شد، ماشین روشن نشد! مهندس جوان و کنجکاو،۳ شب پیاپی دیگر نیز با صاحب خودرو به فروشگاه رفت. شبی نوبت بستنی شکلاتی بود، ماشین روشن شد. شب بعد بستنی توت فرنگی، و خودرو براحتی استارت خورد. اما شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد، باز ماشین روشن نشد!
 نماینده شرکت به جای این که به فکر یافتن دلیل حساسیت داشتن خودرو به بستنی وانیلی باشد، تلاش کرد با موضوع منطقی و متفکرانه برخورد کند. او مشاهدات فنی خود را از لحظه ترک منزل مشتری تا خریدن بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن برای انواع بستنی ثبت کرد. این مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدت زمان آنها، نکته جالبی را به او نشان داد: بستنی وانیلی پرطرفدار و پر فروش است و نزدیک در مغازه در قفسه ها چیده می شود، اما دیگر بستنی ها داخل مغازه و دورتر از در قرار می گیرند، پس مدت زمان خروج از خودرو تا خرید بستنی و برگشتن و استارت زدن برای بستنی وانیلی کمتر از دیگر بستنی هاست. این مدت زمان مهندس را به تحلیل علمی موضوع راهنمایی کرد و او دریافت پدیده ای به نام قفل بخار(Lock Vapor) باعث بروز این مشکل می شود. روشن شدن خیلی زود خودرو پس از خاموش شدن، به دلیل تراکم بخار در موتور و پیستون ها مسأله اصلی شرکت پونتیاک و مشتری بود.

  • سید محسن علوی

زود قضاوت نکنید!

سید محسن علوی | سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۷ ب.ظ

مسئولین یک مؤسسه خیریه متوجه شدند که وکیل پولداری در شهرشان زندگی می‌کند و تا کنون حتی یک ریال هم به خیریه کمک نکرده است. پس یکی از افرادشان را نزد اوفرستادند..
مسئول خیریه: آقای وکیل ما در مورد شما تحقیق کردیم و متوجه شدیم که الحمدالله از درآمد بسیار خوبی برخوردارید ولی تا کنون هیچ کمکی به خیریه نکرده‌اید.
نمی‌خواهید در این امر خیر شرکت کنید؟
وکیل: آیا شما در تحقیقاتی که در مورد من کردید متوجه شدید که
 مادرم بعد از یک بیماری طولانی سه ساله، هفته پیش درگذشت و در طول آن سه سال، حقوق بازنشستگی‌اش کفاف مخارج سنگین درمانش را نمی‌کرد؟  زود قضاوت کردید؟
مسئول خیریه: (با کمی شرمندگی) نه، نمی‌دانستم. خیلی تسلیت می‌گویم.
وکیل: آیا در تحقیقاتی که در مورد من کردید فهمیدید که برادرم در جنگ هر دو پایش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند کار کند و زن و 5 بچه دارد و سالهاست که خانه نشین است و نمی‌تواند از پس مخارج زندگیش برآید؟زود قضاوت کردید؟
مسئول خیریه: (با شرمندگی بیشتر) نه . نمی‌دانستم. چه گرفتاری بزرگی ...
وکیل: آیا در تحقیقاتتان متوجه شدید که خواهرم سالهاست که در یک بیمارستان روانی است و چون بیمه نیست در تنگنای شدیدی برای تأمین هزینه‌های درمانش قرار
دارد؟  زود قضاوت کردید؟
مسئول خیریه که کاملاً شرمنده شده بود گفت: ببخشید. نمی‌دانستم اینهمه گرفتاری
دارید ...
وکیل: خوب. حالا وقتی من به اینها یک ریال کمک نکرده‌ام شما چطور انتظار دارید
به خیریه شما کمک کنم؟
 
باز هم زود قضاوت کردید؟؟؟؟

  • سید محسن علوی

عدالت و لطف خدا

سید محسن علوی | سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ


زنى به حضور حضرت داوود (ع) آمد و گفت: اى پیامبر خدا پروردگار تو ظالم است یا عادل؟

داوود (ع) فرمود: خداوند عادلى است که هرگز ظلم نمى کند.

سپس فرمود: مگر چه حادثه اى براى تو رخ داده است که این سؤال را مى کنى؟

زن گفت: من بیوه زن هستم و سه دختر دارم، با دستم ریسندگى مى کنم، دیروز شال بافته خود را در میان پارچه اى گذاشته بودم و به طرف بازار مى بردم تا بفروشم و با پول آن غذاى کودکانم را تهیه سازم ، ناگهان پرنده اى آمد و آن پارچه را از دستم ربود و برد و تهیدست و محزون ماندم و چیزى ندارم که معاش کودکانم را تأمین نمایم .

هنوز سخن زن تمام نشده بود که ...
در خانه داوود (ع) را زدند ، حضرت اجازه وارد شدن به خانه را داد ، ناگهان ده نفر تاجر به حضور داوود (ع) آمدند و هر کدام صد دینار (جمعاً هزار دینار) نزد آن حضرت گذاردند و عرض کردند: این پولها را به مستحقش بدهید. حضرت داوود (ع) از آن ها پرسید : علت این که شما دسته جمعى این مبلغ را به اینجا آورده اید چیست ؟ عرض کردند: ما سوار کشتى بودیم ، طوفانى برخاست ، کشتى آسیب دید و نزدیک بود غرق گردد و همه ما به هلاکت برسیم ، ناگهان پرنده اى دیدیم ، پارچه سرخ بسته اى به سوى ما انداخت ، آن را گشودیم ، در آن شال بافته دیدیم ، به وسیله آن مورد آسیب دیده کشتى را محکم بستیم و کشتى بى خطر گردید و سپس طوفان آرام شد و به ساحل رسیدیم و ما هنگام خطر نذر کردیم که اگر نجات یابیم هر کدام صد دینار، بپردازیم و اکنون این مبلغ را که هزار دینار از ده نفر ماست به حضورت آورده ایم تا هر که را بخواهى ، به او صدقه بدهى.

حضرت داوود (ع) به زن متوجه شد و به او فرمود : پروردگار تو در دریا براى تو هدیه مى فرستد، ولى تو او را ظالم مى خوانى ؟ سپس ‍ هزار دینار را به آن زن داد و فرمود : این پول را در تأمین معاش کودکانت مصرف کن ، خداوند به حال و روزگار تو ، آگاهتر از دیگران است.

  • سید محسن علوی

هدیه فارغ التخصیلی

سید محسن علوی | سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ب.ظ

مرد جوانی، از دانشگاه فارغ التحصیل شد. ماه ها بود که ماشین اسپرت زیبایی، پشت شیشه‏ های یک نمایشگاه به سختی توجهش را جلب کرده بود و از ته دل آرزو می کرد که روزی صاحب آن ماشین شود. مرد جوان، از پدرش خواسته بود که برای هدیه فارغ التحصیلی، آن ماشین را برایش بخرد. او می دانست که پدر توانایی خرید آن را دارد. بلأخره روز فارغ التحصیلی فرا رسید و پدرش او را به اتاق مطالعه خصوصی اش فراخواند و به او گفت:...
من از داشتن پسر خوبی مثل تو بی نهایت مغرور و شاد هستم و تو را بیش از هر کس دیگری در دنیا دوست دارم. سپس یک جعبه به دست او داد. پسر، کنجکاو ولی نا امید، جعبه را گشود و در آن یک انجیل زیبا، که روی آن نام او طلاکوب شده بود، یافت. با عصبانیت فریادی بر سر پدر کشید و گفت: با تمام مال و دارایی که داری، یک انجیل به من می دهی؟ کتاب مقدس را روی میز گذاشت و پدر را ترک کرد.
سال ها گذشت و مرد جوان در کار و تجارت موفق شد. خانه زیبایی داشت و خانواده ای فوق العاده. یک روز به این فکر افتاد که پدرش، حتماً خیلی پیر شده و باید سری به او بزند. از روز فارغ التحصیلی دیگر او را ندیده بود. اما قبل از اینکه اقدامی بکند، تلگرامی به دستش رسید که خبر فوت پدر در آن بود و حاکی از این بود که پدر، تمام اموال خود را به او بخشیده است. بنابراین لازم بود فوراً خود را به خانه برساند و به امور رسیدگی نماید. هنگامی که به خانه پدر رسید، در قلبش احساس غم و پشیمانی کرد. اوراق و کاغذهای مهم پدر را گشت و آنها را بررسی نمود و در آنجا، همان انجیل قدیمی را باز یافت. در حالیکه اشک می ریخت انجیل را باز کرد و صفحات آن را ورق زد و کلید یک ماشین را پشت جلد آن پیدا کرد. در کنار آن، یک برچسب با نام همان نمایشگاه که ماشین مورد نظر او را داشت، وجود داشت. روی برچسب تاریخ روز فارغ التحصیلی اش بود و روی آن نوشته شده بود: تمام مبلغ پرداخت شده است.

 

  • سید محسن علوی

موسیقی در حین شنا با پخش کننده القای استخوانی فینیس

سید محسن علوی | سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۴۱ ق.ظ

تصویر مورد نظر یافت نشد

علاقمندان به موسیقی همیشه دلشان می خواهد قادر به گوش کردن به آهنگ های مورد علاقه خود باشند، فرقی نمی کند در کجا یا در چه وضعیتی. 

اما شاید یکی از خواستنی ترین -و ناممکن ترین- مکان ها برای شنیدن قطعه موسیقی های مورد علاقه با کیفیت خوب، استخر و موقع شنا کردن باشد. حتی اگر از هدفون های مخصوص ضد آب استفاده کنید که به داخل سوراخ گوش می روند، باز هم صدا کیفیت خوبی نخواهد داشت، چون این فناوری هم صدا را از طریق هوا به گوش شما می رساند، و زیر آب هوای چندانی نیست. 

این روزها شرکت FINIS مدل جدیدی از پخش کننده موسیقی مخصوص زیر آب خود را با نام Neptune عرضه کرده که با استفاده از فناوری القای استخوانی، این مشکل علاقمندان موسیقی و شنا را حل می کند. یک بمباران صوتی کامل بر روی استخوان های صورت شما، البته از نوع خوب آن. بلندگوهای Neptune بر روی گونه ها قرار می گیرند و با به لرزش در آوردن استخوان ها، لرزه ها یا همان تُن های موسیقی را به حلزون گوش رسانده و به شما امکان شنیدن آهنگ ها را می دهند. 

Neptune که در اصل مدل به روز شده محصول قدیمی تر FINIS است، با 4 گیگابایت حافظه و قیمت 160 دلار به فروش می رسد و می توان با آن تا عمق 3 متری هم رفت. 

  • سید محسن علوی

یک تست ریاضی خیلی باحال

سید محسن علوی | يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۱۳ ق.ظ

برای تنوع هم گفتم یک سوال هوش ریاضی قرار قدم که جوابش رو هم بعدا میزارم.

دوستان لطفا جواب های خودشون رو در قسمت نظرات بزارن

 

هدف حل برخی معادله های بسیار ساده است که شما در مدرسه آموخته اید.
البته اگر هنوز به خاطر داشته باشید... 
در اینجا من به شما 3 رقم و یک نتیجه خواهم داد، شما باید با قرار دادن علامت های صحیح معادله را کامل کنید. 
برای درک بهتر ابتدا یک مثال را با هم حل میکنیم، باقی معادله ها به عهده ی شماست:


2 2 2 = 6


این رابطه اینجوری درست میشه:


2   + 2   + 2 = 6


ساده بود نه؟ حالا بقیه ی معادله ها را حل کنید.


1 1 1 = 6
2 2 2 = 6
3 3 3 = 6
4 4 4 = 6
5 5 5 = 6
6 6 6 = 6
7 7 7 = 6
8 8 8 = 6
9 9 9 = 6

جواباش خیلی ساده است فقط باید از معادلات ریاضی استفاده کنید.

 

 

  • سید محسن علوی