فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

آمار سرسام آور آپلود تصاویر در فیسبوک

سید محسن علوی | يكشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۱۹ ب.ظ

کاربران فیسبوک تاکنون بیش از 250 میلیارد تصویر بر روی این سایت آپلود کرده اند، یعنی به طور میانگین 350 میلیون در روز. برای مقایسه ی درست دقت کنید، کاربران Flickr که یک وبسایت تخصصی اشتراک گذاری تصاویر به حساب می آید، تا کنون 8 میلیارد تصویر در سایت آپلود کرده اند، با میانگین 3.5 میلیون تصویر در روز. 

 

به ادامه مطالب برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید.

  • سید محسن علوی

تبلت جدید ایسوس با دو پردازنده و دو سیستم عامل ویندوز و اندروید

سید محسن علوی | شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۲۶ ب.ظ

یک غافلگیری دیگر از ایسوس: Transformer Book Trio، یک تبلت هیبریدی (تبدیل شونده) به همراه داک کیبورد که قادر به اجرای ویندوز و اندروید است. در نگاه اول ظاهر آن بسیار شبیه Transformer Book ایسوس است جز اینکه، نمایشگر تمام اچ دی آن، ۱۱٫۶ اینچی است و البته ایسوس می گوید که این محصول، یکی بخر، سه تا ببر است!

 

به ادامه مطالب مراجعه نمایید...

  • سید محسن علوی

مایکروسافت، بخش تولید نوکیا را خرید

سید محسن علوی | چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۰۲ ب.ظ

شرکت مایکروسافت، بزرگ‌ترین ارائه‌کننده نرم‌افزار‌های رایانه‌ای در دنیا، بخش تولید تلفن‌های موبایل نوکیا را به بهای ۷.۲ میلیارد دلار خرید.

شرکت فنلاندی نوکیا دو سال پس از آنکه سرنوشت خود را با نرم افزارهای مایکروسافت گره زد عملا به آغوش این غول آمریکایی عرصه فن آوری جدید افتاد و روز سه شنبه پذیرفت که تجارت تلفن‌های موبایل خود را به بهای هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به مایکروسافت واگذار کند.

شرکت نوکیا که تا چند سال پیش بزرگترین تولید کننده تلفن‌های موبایل بود در سالهای اخیر نتوانست در بازار پررقابت موبایل‌های هوشمند با سامسونگ و اپل رقابت کند و از این پس تصمیم دارد فعالیت‌های اقتصادی خود را در عرصه تولید وسایل کامپیوتری، ابزارهای جهت یابی و اختراعات تکنولوژی متمرکز کند.

طی سه سال گذشته بهای سهام و سهم شرکت نوکیا از بازارهای تلفن‌های موبایل به شدت سقوط کرد.

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

  • سید محسن علوی

شنیده های مایکروسافتی: ویندوز ۹ در سال آینده می آید

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ق.ظ

شنیده های مایکروسافتی: ویندوز ۹ در سال آینده می آید، و ویندوز ۱۰ پلتفرمی ابری می شود؟

 

ویندوز ۸ دارد به سالگرد تولدش نزدیک می شود و نسخه جدید آن یعنی ویندوز ۸.۱ در دست نهایی سازی است. حتما می دانید که مایکروسافت معمولا چند سالی بین هر نسخه فاصله می اندازد تا ثباتی نسبی در جریان باشد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • سید محسن علوی

تست پرینتر با چاپ صفحه اول Google

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۳۶ ق.ظ

هنگامی پرینتر جدیدی می خرید یا اینکه برای پرینتر قدیمی تان کارتریج جوهر تازه ای تهیه کرده اید، اولین کاری که لازم است پس از راه اندازی انجام دهید، چاپ یک صفحه تست است. خب، دفعه بعد که می خواهید یک صفحه تستی پرینت بگیرید، یک گزینه خوب باز کردن صفحه Google.com و چاپ آن است.

بله، این نکته بسیار ساده ای است. اما در حقیقت کاملا کاربردی است. لوگوی گوگل به اندازه کافی رنگ در خود دارد که از کارکرد صحیح کارتریج های رنگی پرینترتان اطمینان یابید. و البته نوار بالای سایت هم سیاه است و کارتریج مشکی را تست می کند. و مهمتر از همه اینکه برای آزمون سلامت پرینترتان، تقریبا هیچ جوهری مصرف نکرده اید!
البته این درست است که اغلب پرینترها درون خود صفحه تست برنامه ریزی شده ای دارند که در منوی  پرینتر یا اپلیکیشن نصب شده همراه آن ، می توانید دکمه صدور دستور چاپ این صفحه را پیدا کنید. و البته ویندوز هم صفحه تستی در بخش پرینتر خود دارد.
اما مساله این است که به جای جستجو در منوها و کنترل پنل ویندوز برای یافتن صفحه تست چاپ، می توانید از این جایگزین سریع، آسان و کم هزینه بهره ببرید.
شما چگونه پرینترتان را تست می کنید؟

  • سید محسن علوی