فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

حفظ فونت‌های مورد استفاده در آفیس

سید محسن علوی | جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ق.ظ

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS Powerpoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونت‌های مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما  وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگری منتقل می‌کنید، خواهید دید که تمام فونت‌هایتان به هم ریخته است. حتمأ می‌دانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کرده‌اید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد!

اما راه حل‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟  فونت‌ها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟ راه حل درستی‌ست اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله Office 2007 امکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت‌ها بدون استفاده از راه‌های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد.

بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونت‌های مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word  یا  Powerpoint، بر روی گوی دایره‌ای شکل نرم‌افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.

اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.

با انتخاب این گزینه تمام قلم‌های به کار رفته در متن شما هنگام ذخیره‌سازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده می‌شود.

توجه کنید که در این بخش گزینه‌ای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلم‌های پیشفرض سیستمی نیز به فایل، می‌چسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد می‌گردد

  • سید محسن علوی