فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

رفع مشکل باز نشدن فایل های exe به صورت صحیح

سید محسن علوی | سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ق.ظ

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران تا به حال با آن مواجه شده اند، باز نشدن فایل های exe به صورت صحیح است یا اینکه فایل های exe در یک نرم افزار دیگر مثل Windows media player یا Adobe reader و… باز می شوند! یا گاهی اوقات با اجرا کردن فایل های exe پنجره ی open with باز می شود! در اینجا می بینیم چطور این مشکل را رفع کنیم.


اگر یکی از مشکلات زیر را دارید، شما می توانید با استفاده از این مطلب آن را رفع کنید:

اجرا شدن فایل های exe در یک نرم افزار دیگر مثل notepad یا Windows media player
اجرا نشدن فایل های exe (در هنگام اجرای فایل های exe هیچ اتفاقی نمی افتد)
در هنگام اجرای فایل های exe ارور داده می شود. مانند Windows cannot find .exe file. Make sure you typed the name correctly
با اجرا کردن فایل های exe پنجره ی Open with باز می شود.


دلیل این مشکل این است که یک برنامه یا یک ویروس، تنظیمات رجیستری تغییر داده و خراب کرده است!

سایت مایکروسافت یک فایل با فرمت msi برای کاربرانی که در اجرای فرمت exe مشکل دارند قرار داده که این مشکل را رفع می کند. برای دانلود این فایل کلیک کنید.

 

  • سید محسن علوی

معرفی 14 موتور جستجوی آیکو

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۲۱ ب.ظ

بسیاری از کاربران اینترنتی و برنامه نویسان برای پیدا کردن آیکون های مناسب از جستجوی تصاویر گوگل یعنی Google images استفاده می کنند اما بهتر است بدانید که گوگل تصاویر را جستجو می کند نه آیکون ها را. در ادامه به معرفی سایت هایی می پردازیم که توسط آن ها می توانید به جستجوی آیکون هایی با فرمت های ICO، ICNS و فرمت های تصویری مثل PNG و در اندازه های مختلف بپردازید.

ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • سید محسن علوی

افزایش تاریخچه (History) فتوشاپ برای خنثی (Undo) کردن بیشتر!

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۴۵ ق.ظ

به صورت پیش فرض فتوشاپ تا 20 مورد تاریخچه ی شما را ذخیره می کند؛ یعنی در بخش History شما فقط 20 حرکت اخیر را مشاهده می کنید و امکان خنثی (Undo) کردن (یعنی همان Ctrl+Z) بیشتر را ندارید. در ادامه نحوه ی افزایش این عدد برای داشتن تاریخچه ای بلندتر را آموزش خواهم داد.

ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • سید محسن علوی

فرمت RAR5 که در WinRAR 5 معرفی شده است چیست؟

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۳۶ ق.ظ

اگر نرم افزار WinRAR 5 را در کامپیوتر خود نصب کرده باشید و اقدام به فشرده سازی فایل ها کرده باشید با فرمت جدیدی به نام RAR5 آشنا خواهید شد! در این جا می خواهیم ببینیم که این فرمت جدید چیست و آیا باید از آن استفاده کرد یا خیر؟ در کل می خواهیم ببینیم که فرمت RAR5 چیست؟

این فرمت از یک الگوریتم جدید برای فشرده سازی فایل ها استفاده می کند و خوب مطمئنا تاثیر بیشتری در فشرده سازی خواهد داشت یعنی اگر یک فایل با فرمت RAR فشرده شود حجم بیشتری دارد تا این که با فرمت RAR5 فشرده شود. اما آیا باید از آن استفاده کنیم؟

ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • سید محسن علوی

کاری کنیم که کروم هنگام ورود به آن از ما پسورد بخواهد

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۵ ب.ظ

یکی از مشکلات کاربران مرورگرها این است که چند کاربر می خواهند در یک کامیپوتر از یک مرورگر استفاده کنند که راه حل این مشکل ساختن پروفایل می باشد.

 اما بعضی کاربران می خواهند برای امنیت بیشتر بتوانند روی مرورگر خود پسورد بگذارند یا اگر از چند پروفایل استفاده می کنند در پروفایل خود پسورد بگذارند. در اینجا به حل این مشکل در کروم می پردازم :

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • سید محسن علوی

وبگردی مخفی با گوگل کروم

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ب.ظ

وقتی به وبگردی مشغول هستید بسیاری از کارهای شما در مرورگری که از آن استفاده می کنید ثبت می شود. این اطلاعات می تواند تاریخچه وب سایت ها باشد و یا این که رمز عبور هایی که وارد کرده اید فرقی نمی کند بلاخره از خود رد پایی به جا گذاشه اید. این مسئله زمانی مهم جلوه می کند که شما از رایانه ای غیر از رایانه ی خود استفاده می کنید و شما همواره نگران این موضوع هستید که اطلاعاتی که هنگام وبگردی در رایانه ی طرف ثبت شده است مبادا برای شما دردسر ساز شود. اما شاید شما تمام احتیاط لازم برای این کار را انجام می دهید مثلا برنامه ای نصب می کنید تا به صورت خودکار تمامی اطلاعات ثبت شده در مرورگر را حذف کند و یا این که به صورت دستی به تنظیمات مرورگر خود رفته و از آنجا اطلاعات ثبت شده را پاک کنید ولی غیر از این دو روش راهی ساده تر و مطمئن تر هم وجود دارد. در تمامی مرورگر ها قابلیتی وجود دارد به نام گشت و گذار خصوصی(Private Browsing). زمانی که شما این قابلیت را در مرورگری که از آن استفاده می کنید فعال کنید می توانید به راحتی و بر بستری امن به وبگردی بپردازید بدون ذره ای نگرانی.


اما در این روش هم چند مورد از اطلاعات شما با این که از وبگردی امن استفاده می کنید ثبت می شود که به شرح زیر است:

به ادامه مطلب مراجعه نمایید....

  • سید محسن علوی

اعلام قیمت نسخه‌های مختلف ویژوال استودیو 2013

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۸ ب.ظ

در حالیکه اندکی بیش از یک ماه به تاریخ انتشار نهایی این نسخه باقی نمانده است، مایکروسافت قیمت فروش ویژوال استودیو 2013 را اعلام کرده است.

برای ارتقاء Visual Studio 2012 Professional به نسخه مشابه 2013 آن، مایکروسافت پیشنهاد ویژه‌ای ارائه کرده است. این پیشنهاد پرداخت تنها 99 دلار برای بروزرسانی می‌باشد که تا تاریخ 31 ژانویه 2014 اعتبار خواهد داشت. از تاریخ مذکور به بعد این مبلغ به 299 دلار افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، مایکروسافت اعلام کرده است که قیمت‌های موجود برای Visual Studio 2012 در مورد نسخه 2013 تغییر نخواهند کرد. قیمت‌های فعلی به شرح زیر می‌باشند:

 

Visual Studio 2012 Professional: $499
Visual Studio 2012 Professional with MSDN: $799
Visual Studio 2012 Premium with MSDN: $2,569
Visual Studio 2012 Ultimate with MSDN: $4,249

قابل ذکر است که اواسط ماه نوامبر به عنوان زمان رخداد انتشار ویژوال استودیو 2013 اعلام شده است.

  • سید محسن علوی

نمایش تأییدیه هنگام بستن مرورگر

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۲ ق.ظ

شاید یکی از نقص‌هایی که بتوان از مرورگر محبوب «گوگل کروم» گرفت، عدم نمایش پیغام تأییدکننده به هنگام بستن پنجره مرورگر باشد. فرض کنید چندین تب در مرورگر باز کرده‌اید و ناگهان به طور اشتباهی بر روی دکمه‌ی «خروج»، مرورگر کلیک می‌کنید و کل پنجره‌ها بسته می‌شود، بدون اینکه از شما جهت اطمینان از این کار پرسشی بشود. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال نمودن نمایش تأییدیه به هنگام بستن پنجره مرورگر Google Chrome را برای شما بازگو نماییم.
برای این کار نیازمند یک افزونه کمکی به نام Chrome Toolbox هستیم. این افزونه ابزارها و قابلیت‌های کاربردی مختلفی را بر روی مرورگر فعال می‌کند که یکی از آن‌ها فعال نمودن تأییدیه خروج مرورگر است.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

  • سید محسن علوی

گاهی لیوان را زمین بگذار

سید محسن علوی | چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ

استادی درشروع کلاس درس، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند... بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟
شاگردان جواب دادند: 50 گرم، 100 گرم، 150 گرم
استاد گفت: من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقا“ وزنش چقدراست. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
شاگردان گفتند: هیچ اتفاقی نمی افتد.

ادامه مطلب مراجعه کنید ...

  • سید محسن علوی

لپتاپ ها برای بسیاری از ما راه همیشگی اتصال به اینترنت هستند. آنها را برای کار و بازی هم استفاده می کنیم. ولی چنانچه شما هم مثل خیلی های دیگر سر کار یا در خانه لپتاپ تان را پیوسته در حالت شارژ نگه می دارید، بهتر است دست از این کار بردارید.

عمر باتری های لیتیوم-پلیمر بر اساس چرخه های شارژ تعیین می شود. هر چرخه برابر با شارژ از ۰ تا ۱۰۰ درصد است. بنابراین اگر دو بار دستگاه تان را از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد، یا یک بار از ۳۰ تا ۱۰۰ و مرتبه دوم از ۷۰ تا ۱۰۰ شارژ کنید، یک چرخه را پشت سر گذاشته اید. اما اگر می خواهید عمر باتری (تعداد چرخه ها) افزایش یابد همیشه باید بلافاصله بعد از رسیدن به درجه ۱۰۰٪ شارژ،  آن را از برق بکشید. در حقیقت، حتی مقداری قبل تر.

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

  • سید محسن علوی