فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

وبگردی مخفی با گوگل کروم

سید محسن علوی | يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ب.ظ

وقتی به وبگردی مشغول هستید بسیاری از کارهای شما در مرورگری که از آن استفاده می کنید ثبت می شود. این اطلاعات می تواند تاریخچه وب سایت ها باشد و یا این که رمز عبور هایی که وارد کرده اید فرقی نمی کند بلاخره از خود رد پایی به جا گذاشه اید. این مسئله زمانی مهم جلوه می کند که شما از رایانه ای غیر از رایانه ی خود استفاده می کنید و شما همواره نگران این موضوع هستید که اطلاعاتی که هنگام وبگردی در رایانه ی طرف ثبت شده است مبادا برای شما دردسر ساز شود. اما شاید شما تمام احتیاط لازم برای این کار را انجام می دهید مثلا برنامه ای نصب می کنید تا به صورت خودکار تمامی اطلاعات ثبت شده در مرورگر را حذف کند و یا این که به صورت دستی به تنظیمات مرورگر خود رفته و از آنجا اطلاعات ثبت شده را پاک کنید ولی غیر از این دو روش راهی ساده تر و مطمئن تر هم وجود دارد. در تمامی مرورگر ها قابلیتی وجود دارد به نام گشت و گذار خصوصی(Private Browsing). زمانی که شما این قابلیت را در مرورگری که از آن استفاده می کنید فعال کنید می توانید به راحتی و بر بستری امن به وبگردی بپردازید بدون ذره ای نگرانی.


اما در این روش هم چند مورد از اطلاعات شما با این که از وبگردی امن استفاده می کنید ثبت می شود که به شرح زیر است:

1) وب سایت هایی که به جمع آوری اطلاعات کاربران می پردازد(مانند وبسایت های آماری)

2) سرویس هنده ی اینترنتی که از آن استفاده می کنید.

3) نرم فزار های مخرب برای صفحه کلید مجازی(در بعضی وبسایت ها مانند وبسایت های بانکداری اینترنتی برای امنیت بیشتر از صفحه کلید مجازی استفاده می شود. اما اگر شما باز هم در محیط امن وبگردی از صفحه کلید خود استفاده کنید این اطلاعات ممکن است توسط نرم افزار های مخرب و یا هکر ها دزدیده شود و به شما خسارت وارد کنند. پس بهتر است در هر دو حالت وبگردی امن و معمولی از صفحه کلید مجازی آن وب سایت استفاده کنیم زیرا حالت وبگردی خصوصی تاثیری در این نوع امنیت ندارد)

4) زیر نظر بودن مامور های مخفی و اطلاعاتی(مانند سرویس اطلاعات سری آمریکا)

5) افرادی که پشت سر شما ایستاده اند(مورد پنجم به صورت شوخی توسط گوگل گوش زد شده است)

 

حالا چگونگی فعال کردن و غیر فعال کردن این قابلیت در Google Chorome :

از قسمت تنظیمات گزینه یNew Incognito Windows را انتخاب کنید.پنجره ی جدید ی که باز می شود همان بستر امن برای وب گردی است(زمانی که پنجره فعال شود عکس یک  مامور مخفی در بالای صفحه ظاهر می شود.).برای غیر فعال کردن این بخش کافی است پنجره Incognito ببندبد تا تمامی اطلاعات شما از بین برود.کلید های میانبر بر باز شدن این پنجرهCtlr+Shift+N می باشد.با هر بار فشردن این کلید ها به طور همزمان با هم پنجره ای جدید باز می شود.

 

برای اینکه عملیات وبگری خود را به صورت خودکار در بیاوریم از روش زیر استفاده میکنیم:

بر روی میانبر Google Chorome بر روی دسکتاپ خود راست کلیک کرده از گزینه های نمایش داده شده Properties  را انتخاب کنید.حالا در این پنجره ای که باز می شود به تب shortcut  رفته.حالا در قسمت Target جایی که آدرس میانبر نوشته شده،در آخر آن کلمه ی incognito-  را اضافه کنید و OK کنید.

نظرات  (۱)

  • تبلیغات در گوگل
  • ممنون اطلاعات کاملی بود
    پاسخ:
    سلام
    آخرین نسخه رو میتونید از سایت رسمی کریستال ریپورت دانلود کنید(فقط باید با فیل*تر*ش*کن وارد بشید)چون برای آدرس IP های ایران تحریم هستش.این برنامه کاملا رایگانه
    و یا هم از طریق لینک زیر در سایت دانلود لی :

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی