فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

گزارش مالی سامسونگ: رکوردهای جدید درآمد و سود

سید محسن علوی | يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۲۴ ب.ظ

سامسونگ هم دستاوردهای مالی خود را در فصل آخر 2012 اعلام کرد که بر این اساس پیشرفت هایی در تمام زمینه ها مشاهده می شود. سال 2012 را باید بهترین سال سامسونگ تا کنون دانست. 

سود عملیاتی شرکت به 8.27 میلیارد دلار رسیده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 89% و نسبت به فصل قبلی 9% رشد را نشان می دهد. درآمد هم در این مدت به 52.45 میلیارد دلار رسیده که بالاتر از درآمد 47.3 میلیاردی فصل آخر 2011 است و رشد 18.5 درصدی را نشان می دهد. 

بخش موبایل سامسونگ با فروش بیش از 200 میلیون تلفن هوشمند در این فصل -که یک سوم کل تلفن های هوشمند فروش رفته دنیا بوده، در مقیاس سالانه 58% رشد درآمدی را نشان می دهد هر چند نسبت به فصل گذشته تنها 4% بهتر عمل کرده. 

نقش مهم بخش سامسونگ موبایل در درآمد کل شرکت -با فروش 30 میلیونی گلکسی اس 3 و فروش 5 میلیونی گلکسی نوت 2- قابل انکار نیست. سامسونگ در این سال 371 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانیده. 

بخش محصولات نیمه رسانای شرکت هم رشد خوبی را نشان داده و سود آن با 39% افزایش نسبت به سه ماه قبل، به 1.33 میلیارد دلار رسیده. بخش پنل های تلویزیونی سامسونگ هم با تمرکز بر LED ها نسبت به فصل قبل 87% رشد داشته. 

به این شکل، کل درآمد سامسونگ در سال 2012 به رقم 188.14 میلیارد دلار رسیده که 27.18 میلیارد دلار از آن سود عملیاتی شرکت بوده. به نظر می رسد سامسونگ دارد دنیا را تسخیر می کند، هر بار یک کهکشان! 

  • سید محسن علوی

سامسونگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی