فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

گزارش مالی مایکروسافت بدون اشاره به فروش سرفیس

سید محسن علوی | يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۲۳ ب.ظ
 تنها 2.7 درصد بالاتر از فصل مشابه سال قبل بود. سود خالص هم به 6.38 میلیارد دلار رسید. با وجود ایننکه فروش کامپیوترهای شخصی رو به کاهش است، ولی بخش ویندوز در مایکروسافت درآمد 5.88 میلیاردی را گزارش کرده که 24% بالاتر از فصل مشابه سال قبل است و آن را باید مدیون عرضه ویندوز 8 بدانیم. 


همچنین در گزارش اشاره شده که 60 درصد از کامپیوترهای ویندوزی دنیا هم اکنون از ویندوز 7 استفاده می کنند که نشانگر مهاجرت از ویندوز XP به یک سیستم عاملی مدرن تر است. درآمدهای مایکروسافت که به طور مستقیم از مشتریان (و نه به واسطه فروش گواهی ویندوز به شرکای سخت افزاری) کسب شده نیز رشد 40% درصدی را نشان می دهد که به روز رسانی ویندوز 8 و فروش سرفیس نقش برجسته ای در این میان دارند. 

غیر از بخش سرور و ابزارها که 5.19 میلیارد دلار درآمد را به جیب مایکروسافت روانه کرده، بخش تجاری و بخش سرگرمی و دستگاه ها هم به ترتیب 5.19 و 3.77 میلیارد دلار درآمد داشته اند. بخش سرگرمی و دستگاه ها مسئول ایکس باکس و کنسول ها است که رشد 11 درصدی را نشان می دهد. 

همان طور که انتظار می رفت، تعداد سرفیس RT فروخته شده نیز اعلام نشد که می تواند نشانگر عدم رضایت کمپانی از فروش آن باشد. اولین تبلت مایکروسافت آن طور که انتظار می رفت نتوانست بازار اندروید و iOS را به چالش بکشد و باید دید سرنوشت ویندوز RT در آینده چه خواهد شد. 

  • سید محسن علوی

مایکروسافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی