فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه
 که در میان ۲ میلیارد نفری که قرار است در ۵ سال آینده به اینترنت بپیوندند، اندروید و آی او اس جای خالی فراوانی را برای فایرفاکس او اس باقی خواهند گذاشت و اصلا نگران جایی برای نفس کشیدن نیست. او عقیده دارد که گوگل و اپل علی رغم رهبری بازار اسمارت فون ها، توان پوشش کامل آن را ندارند و طی سخنرانی خود در بارسلون بدون اشاره به نام شرکت ها گفت:

من فکر می کنم که غیر ممکن است بتوانید نیازهای گوناگون ۳ - ۴ - ۵ یا ۶ میلیارد انسان را تنها از طریق یک یا دو یا ۵ شرکت پاسخ گو باشید. و این اصلا مهم نیست که این شرکت ها چقدر خوشمزه اند. آیا یک کشاورز در هند نیازهای یکسانی با وکیلی که در نیویورک نشسته، دارد؟

جالب اینجا است که شرکت های بزرگ موبایل ساز هم در مقابل این سیستم عامل جدید به شکل های متفاوتی موضع گیری کرده اند. بگذارید ابتدا به غول ژاپنی، سونی بپردازیم:

آرزومند عرضه تلفن هوشمند فایرفاکس او اس با همکاری تلفونیکا در ۲۰۱۴

شرکت الکترونیکی ژاپنی سونی در همکاری وسیعی با اپراتور موبایل Telefonica از هم اکنون حمایت خود از سیستم عامل موبایل Firefox OS را آغاز کرده و قصد دارد طی سال ۲۰۱۴ اولین تلفن های هوشمند فایرفاکسی را وارد بازار کند. 

باب ایشیدا مدیر سونی موبایل می گوید:

مهندسان ما اکنون در حال کار بر روی موبایل های فایرفاکس او اس و HTML5 هستند تا تکنولوژی های بالقوه و پتانسیل عالی آنها را به نمایش گذارند. همچنین ما به همکاری با شرکای اپراتور موبایل مان همچون تلفونیکا ادامه می دهیم و امیدواریم که محصول این همکاری و توسعه را در سال ۲۰۱۴ راهی بازار کنیم.

اکنون آلکاتل، زد تی ای و استارت آپ اسپانیایی Geeksphone مدل های اولیه تلفن های مجهز به فایرفاکس او اس را عرضه کرده اند. همچنین بزرگانی چون ال جی و هوآوی هم مشغول آماده سازی مدل هایی مجهز به این سیستم عامل هستند. البته در این میان نظر برخی موبایل سازان مطرح همچون سامسونگ درباره این سیستم عامل نوپا کاملا متفاوت است:

علاقه ای به فایرفاکس او اس حتی برای تلفن های ارزان قیمت نداریم!

حداقل تا به این جای کار یک شرکت اعلام کرده که علاقه ای به سیستم عامل نوپای فایرفاکس او اس ندارد و فعلا قصد ندارد تلفنی بر مبنای آن عرضه کند. به نظر می رسد که فایرفاکس بیشتر برای بازارهایی طراحی شده باشد که اسمارت فون ها نفوذ زیادی در آنها نیافته باشند و از این نظر بکر باشند. یعنی دقیقا همان بازاری که سامسونگ برای موبایل های مجهز به سیستم عامل تایزن خود کنار گذارده است. 

سامسونگ قبل از این برنامه خود برای عرضه چندین موبایل میان رده مجهز به تایزن را اعلام کرده بود و مطمئنا بازار امسال با موبایل های تایزن، فایرفاکس او اس و اسمارت فون های خوش قیمت آشا نوکیا جذابیت خاصی پیدا خواهد کرد.

 

 

 

  • سید محسن علوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی