فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

تحسین شده ترین شرکت های فناوری جهان در فهرست فورچون 50 - سال 2012

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۰۱ ق.ظ

 

Cisco Systems  

  رتبه در بین 50 شرکت: 49
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 11
  امتیاز: 7.08
  توضیح: موفقیت این شرکت به خاطر حضور چشمگیرش در بخش رایانش ابری است و سیسکو برای رقابت در این بازار چندین خرید بزرگ هم داشته. از جمله جدیدترین خدمات ارائه شده توسط این شرکت می توان به Quantum software portfolio اشاره کرد که کاربران (شرکت ها) را قادر می کند پردازش اطلاعات را در شبکه های موبایل و بی سیم خود گسترش داده و مورد استفاده قرار دهند.
 

Facebook  

  رتبه در بین 50 شرکت: 48
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 10
  امتیاز: 7.00
  توضیح: این شبکه اجتماعی توانست بعد از عرضه مصیبت بار سهامش در بورس خود را به ثبات برساند و اخیراً از جدیدترین محصول خود Graph Search پرده برداری کرده که به کاربران امکان می دهد جستجوی خود را در بین فعالیت های آنلاین دوستان شان نیز گسترش دهند. تحلیل گران پیش بینی می کنند این ویژگی جدید بتواند در زمینه جستجوهای تطبیقی، فیسبوک را قادر به رقابت با سایت هایی نظیر Yelp و LinkedIn کند.
 

eBay  

  رتبه در بین 50 شرکت: 47
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 9
  امتیاز: 6.67
  توضیح: احتمالاً با تاثیر گرفتن از پینترست، eBay اخیراً صفحه خانگی جدیدی را رونمایی کرده که داده های بسیار زیباتر و البته شخصی تری را در اختیار هر کاربر قرار می دهد. این تغییرات نتیجه عملکرد خوب شرکت و جبران افت قیمت سهام بوده که باعث رشد 70 درصدی آن در سال گذشته شد و ضرب شست خوبی به رقبایی نظیر آمازون نشان داد.
 

Accenture  

  رتبه در بین 50 شرکت: 44
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 8
  امتیاز: 7.10
  توضیح: این شرکت ایرلندی که در زمینه مشاوره در زمینه مدیریت جهانی، ارائه خدمات الکترونیکی و برون سپاری عملیات ها فعالیت می کند تقریباً سه چهارم شرکت های معظم فهرست فورچون 500 را به عنوان مشتری خود می بیند. رشد سالم و ثابت و کسب درآمد خالص 27.9 میلیارد دلاری در سال مالی 2012 از دلایل انتخاب آن به عنوان یکی از شرکت های تحسین شده فورچون هستند. Accenture همچنین یکی از بهترین مقصدها برای استخدام به شمار می رود و سالانه تقریباً رقم 850 میلیون دلار را خرج آموزش و توسعه توانایی کارمندان خود می کند.
 

Intel  

  رتبه در بین 50 شرکت: 42
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 7
  امتیاز: 7.07
  توضیح: یکه تاز تولید چیپ های پردازشی برای کامپیوترهای شخصی، سرانجام دارد بازوهای قدرتمند خود را به بخش های دیگر نیز می گستراند و در حال پیشرفت در طراحی چیپ برای محصولاتی است که جزو دستگاه های الکترونیکی شخصی به حساب می آیند؛ بعنی تلفن های هوشمند و تبلت ها. اخیراً اینتل پردازنده پر سرعت و کم مصرف Atom را با هدف حضور قوی در این دو بازار معرفی کرده و انتظار می رود سال 2013 سالی مهم برای حضور اینتل در این بازار جدید باشد.
 

Samsung Electronics  

  رتبه در بین 50 شرکت: 35
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 6
  امتیاز: 6.5
  توضیح: شرکت سامسونگ به خوبی توانست در سال 2012 حضور خود در دو بازار مهم تبلت و تلفن هوشمند را تعمیق ببخشد و در کنار اپل، سود چشمگیری از این بازارها کسب کند. این در حالی است که نوآوری های معرفی شده در نمایشگاه CES 2013 نوید بخش آینده ای روشن برای سامسونگ است. این شرکت کره ای به زودی جدیدترین نسل تلفن های رده بالای خود را معرفی خواهد کرد که پیش بینی فروش 100 میلیونی از آن در طول سال را دارد و می خواهد با پخش زنده، میدان تایمز نیویورک را نیز به میدان معرفی محصول جدید خود تبدیل کند.
 

Microsoft  

  رتبه در بین 50 شرکت: 17
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 5
  امتیاز: 6.15
  توضیح: در حالی که درآمدها در آخرین فصل مالی 5.3% رشد داشته اند، مایکروسافت که زمانی یکه تاز عرصه کامپیوترها بود اینک با گرایش کند مردم به سیستم عامل ویندوز 8 روبرو است و تبلت ها در حال بلعیدن سهم کامپیوترهای شخصی هستند. با این حال آفیس توانسته به عنوان سود آور ترین محصول این شرکت رشد مناسبی را هم در بخش تجاری و هم در بخش مصرفی تجربه کند. مایکروسافت هنوز چند جادوی دیگر مانند ایکس باکس و اسکایپ را در آستین دارد و در حال گسترش راهکارهای رایانش ابری خود نیز هست. انتظار می رود با خو گرفتن مصرف کنندگان به حضور چند جانبه ویندوز در بسترهای مختلف (کامپیوتر، تبلت، تلفن) مایکروسافت همچنان عملکرد با ثباتی را به نمایش بگذارد.
 

IBM  

  رتبه در بین 50 شرکت: 6
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 4
  امتیاز: 7.37
  توضیح: با وجود محیط پر چالش در صنعتی که آی بی ام در آن حضور دارد، این شرکت همچنان درآمدی با ثبات را از چندین بخش مختلف کسب کرده و رشد خیره کننده ای در حوزه تحلیل داده ها، رایانش ابری، و بازارهای در حال توسعه به نمایش گذاشته. همچنین رشد 11 درصدی در بازارهای منطقه ای نظیر برزیل، روسیه، هند و چین نوید بخش آینده ای روشن برای آی بی ام هستند. واتسون، این ابر کامپیوتر آی بی ام نیز اکنون به خدمت در بخش خدمات مربوط به سلامت و دستیاری پزشکان مشغول است و داده های زمانی را برای آنها پردازش می کند تا بتوانند بهترین درمان را برای بیماران انتخاب کنند.
 

Amazon  

  رتبه در بین 50 شرکت: 3
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 3
  امتیاز: 7.28
  توضیح: تنها چند رقیب برای این فروشگاه عظیم در افق صنعت خرده فروشی دیده می شوند. با قیمت های پایین، خدمات موثر برای مشتریان و رشد جغرافیایی سریع، آمازون بیشترین سود را از صنعت تجارت الکترونیک به خود اختصاص داده و فورچون نیز جف بزوس را به عنوان چهره سال خود در بخش کسب و کارها انتجاب کرد. کسی که نه تنها رشد خیره کننده ای را برای شرکتش رقم زده بلکه بخش هایی نظیر خدمات آنلاین و تبلت های کیندل را نیز ارتقا داده تا جایی که امروزه آمازون تنها یک شرکت خرده فروشی نیست و توانسته در بخش های مختلف با رقبایی نظیر Netflix (عرضه محتوا)، گوگل و اپل (تبلت ها) و فروشگاه های آنلاین محتوا در سطح دنیا رقابت کند.
 

Google  

  رتبه در بین 50 شرکت: 2
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 2
  امتیاز: 8.01
  توضیح: خورشید تابان دره سیلیکون همچنان جذاب ترین محل برای کار باقی مانده و در فهرست لینکدین برای استخدام، بیشترین تقاضا برای کار در یک شرکت مربوط به آن است. فورچون نیز آن را در صدر بهترین شرکت ها برای اشتغال قرار داده. نباید از نظر دور داشت که سیستم عامل اندروید برای دستگاه های موبایل توانسته در امریکا و کانادا -و البته کل دنیا- از iOS پیشی بگیرد و انتظار می رود تعداد اپلیکیشن های فروشگاه Google Play برای تبلت و تلفن نیز به زودی از App Store جلو بزنند. در صدر دستاوردها هم درآمد میلیاردی از ارائه تبلیغات آنلاین به چشم می آید که کارخانه پول سازی گوگل است. یوتوب نیز روزهای درخشانی را در پیش رو دارد.
 

Apple  

  رتبه در بین 50 شرکت: 1
  رتبه در بین شرکت های فناوری: 1
  امتیاز: 8.24
  توضیح: اپل اخیراً روزهای سختی را به واسطه مشکلات نقشه iOS و سقوط سهام خود تجربه کرده. با این حال، از لحاظ مالی با ثبات و عالی باقی مانده. سود 13 میلیارد دلاری در آخرین فصل مالی، لقب سودآورین ترین شرکت در طول تاریخ را برای اپل به ارمغان آورده. در عین حال پایگاه قوی در بین مشتریان وفادار این شرکت، سر باز زدن اپل از ورود به رقابت بر سر قیمت با پایین آوردن کیفیت و نیز تولید انبوه آیفون و آیپد که هنوز دستگاه هایی بسیار معتبر و محبوب به حساب می آیند، جایگاه اپل را تثبیت کرده. رقابت شاید سخت شده باشد ولی اپل همچنان جلودار است: در فصل پایانی سال مالی 2012 آیفون 5 بدل به پر فروش ترین تلفن هوشمند شد و در جایگاه دوم نیز آیفون 4S قرار گرفت که بیش از یک سال از معرفی آن می گذرد. رمز موفقیت اپل را باید در توانایی تولید انبوه محصولات با کیفیت دانست، به طوری که این شرکت هر سال در موعدی تقریباً ثابت محصولات جدیدی را به خط تولید خود افزوده و با تمام توان برای رساندن عرضه به تقاضا تلاش می کند.

  • سید محسن علوی

Cisco Systems

Microsoft

شرکت های فناوری

نظرات  (۱)

سلام

ممنون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی