فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

سی گیت و معرفی اولین هارد دیسک دنیا با پلاترهای یک ترابایتی

سید محسن علوی | جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۰۱ ق.ظ
 صفحه مدور مغناطیسی تشکیل شده که اطلاعات بر روی آنها ذخیره شده و توسط هدهای دستگاه خوانده می شوند. به هر یک از این صفحات دایره ای شکل، پلاتر می گویند. در هاردهای امروزی معمولا از ۴ پلاتر استفاده می شود.

این هارد درایو ۴ ترابایتی با سرعت انتقال اطلاعات ۱۴۵ مگابیت بر ثانیه رونمایی شده و به دلیل کاهش تعداد پلاترها نسبت به درایو های ۴ ترابایتی فعلی، میزان مصرف انرژی آن ۳۵ درصد کاهش یافته است. همچنین میزان کارایی این درایو هم افزایش چشمگیری را نسبت به رقبای فعلی نشان می دهد. این درایو در دو مدل اینترنال و اکسترنال با قیمت ۱۹۰ دلار و ۲۱۲ دلار از امروز به بازار عرضه می شود.

درایو های ۴ ترابایتی تا کنون یا از تعداد پلاتر بالاتری بهره می بردند یا اینکه در یک بسته بندی هارد اکسترنال از دو درایو ۲ ترابایتی استفاده می شد.

البته این موضوع تنها دستاورد سال جاری سی گیت نیست. این شرکت ماه گذشته هم برای اولین بار میزان فروش هارد دیسک تمام دوران های خود را اعلام کرد، که بالغ بر ۲ میلیارد عدد هارد دیسک در تمام دنیا بود. نکته جالب اینجا است که یک میلیارد عدد اول طی ۳۰ سال فروخته شده اند و یک میلیارد عدد دوم تنها ظرف ۴ سال فروش رفته اند. که این نشان از رویکرد و تقاضای شدید بازار برای فضای ذخیره سازی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی