فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

10 برتری اوت لوک نسبت به جیمیل

سید محسن علوی | سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ ب.ظ

  1. اسکن کردن محتوای ایمیل های شما، هرگز! دلیل اصلی راه اندازی کمپین Scroogled از طرف مایکروسافت و یک دلیل بزرگ برای مهاجرت از جیمیل، همین است. اگر شما دارید با کسی درباره قایق خریدن ایمیل رد و بدل می کنید، در جیمیل تبلیغات مربوط به قایق نمایش داده می شود. اما در اوت لوک از این خبرها نیست. اگر بخواهیم منصف باشیم، بسیاری از ما کنار آمدن با این نوع فضولی ها را پذیرفته ایم و وقتی گوگل می گوید اطلاعات ایمیل های ما به دست سودجویان نخواهد افتاد، حرفش را در بست قبول می کنیم. (گوگل ادعا می کند که این تبلیغات باعث رایگان ماندن جیمیل می شوند، ضمن اینکه هیچ انسانی ایمیل های خصوصی کاربران را نمی بیند و یک الگوریتم هوشمند است که تشخیص می دهد چه تبلیغی نمایش یابد.)

 

  2. نمایش اسلاید عکس ها. این قرار نیست یک باره توانایی کاری شما را افزایش دهد ولی اوت لوک امکان می دهد که تصاویر ضمیمه شده به ایمیل را به شکل نمایش اسلاید مشاهده کنید. البته ابتدا باید Silverlight را نصب کنید که کمی کار می برد. ولی بعد از آن، می توانید روی یک لینک کلیک کنید تا تصاویر به صورت اسلاید برای تان پخش شوند. جذاب است.

 

  3. پوشه های شخصی. شاید مدت ها قبل دست از سر پوشه ها برداشته باشید. هر چند گوگل این مورد را ناکارا توصیف می کند ولی داشتن پوشه هایی که بتوانید ایمیل های مرتبط را قرار دهید، باعث تسهیل کار است. (با برچسب های جیمیل نه فقط کار دسته بندی آسان می شود، بلکه بر آن اساس امکان جستجو در میان ایمیل ها هم هست.)

 

  4. پشتیبانی مستقیم از مایکروسافت آفیس. مهمترین بسته نرم افزاری تولید محتوا برای اکثر کاربران چیست؟ مایکروسافت آفیس. هم اوت لوک و هم جیمیل می توانند اسناد آفیس را باز کرده و نمایش دهند ولی تفاوت بزرگ در سازگاری فایل ها است. با اوت لوک می توانید فایلی با پسوند doc را باز کنید تا Skydrive آن را با ظاهر آشنای مایکروسافت ورد نشان دهد. بعد هم می توانید فایل doc را دانلود کرده و ویرایش کنید. آپلود مجدد آن بر روی سرویس ابری مایکروسافت هم آسان است، سپس از طریف اوت لوک و با فرمت اصلی، بدون خروجی گرفتن یا ایجاد تغییرات ناخواسته در فایل یا نیاز به تغییر فرمت، آن را ارسال می کنید.

 

  5. نام های مستعار ایمیلی. این هم یک تفاوت کوچک دیگر است، ولی به هر حال به کمک برخی کاربران می آید. در اوت لوک می توانید یک حساب با نام مستعار هم درست کنید که مستقیماً به حساب اصلی شما وصل است. برای مثال اگر از narenji1 استفاده می کنید، امکان استفاده از narenji2 هم برای شما هست و ایمیل های رسیده به آن را مستقیماً در narenji1 می بینید. (جیمیل هم امکان فوروارد کردن ایمیل ها و تنظیمات multi-inbox را دارد ولی مشابه اوت لوک نیست.)

 

  6. پشتیبانی از Exchange ActiveSync. جیمیل در ژانویه گذشته پشتیبانی از EAS مایکروسافت را کنار گذاشت تا کاربران شرکتی را ترغیب (مجبور؟) به مهاجرت به سرویس پولی اپلیکیشن های گوگل کند (پژواک چند باره عبارت "رقابت منصفانه" در اذهان عمومی!) EAS طراحی شده تا کاربران شرکتی بتوانند فهرست تماس ها، ایمیل و تقویم خود را به طور دائمی با یک سرور ایمیل شرکتی، همگامسازی کنند. اوت لوک پشتیبانی کاملی از EAS دارد و بابت آن هم هزینه ای نمی گیرد. هر چند خود EAS برای مشاغل رایگان نیست.

 

  7. همگام کردن فهرست تماس ها با لینکدین. فهرست تماس ها بین اوت لوک و LinkedIn (همچنین بین اوت لوک و دو سرویس فیسبوک و توییتر) همگامسازی می شود. این ویژگی خیلی مفید است و وقتی بخواهید اطلاعات بیشتری درباره یک نفر ببینید، چیزهایی مثل محل کار یا عکس، آن اطلاعات درست در کنار ایمیلی که رد و بدل می شود به نمایش در می آیند. البته در جیمیل هم می شود مشابه این کار را با اپلیکیشنی مثل Rapportive انجام داد.

 

  8. چت کردن با دوستان فیسبوکی. یک فرق دیگر، که به خوبی نشان می دهد گوگل هم وقتی لازم باشد به طور بسته عمل می کند، این است که در بخش اینباکس اوت لوک می توانید به طور مستقیم با دوستان خود که در فیسبوک هستند چت کنید. البته این زندگی شما را دگرگون نخواهد کرد، ولی نشان از تلاش مایکروسافت برای اجتماعی کردن سرویس های خود می دهد.

 

  9. پیام های آگاه سازی. اوت لوک با توییتر، فیس بوک و لینکدین همگامسازی می شود. این برای مدیریت فهرست تماس های شما خیلی به کارتان خواهد آمد ولی یک خوبی دیگر هم دارد. در اینباکس تان، ایمیل های آگاه سازی درباره روز تولد افراد مختلف دریافت می کنید. این برای آنهایی که اکثر دوستان شان در دنیای مجازی، دوست دنیای واقعی نیستند زیاد جالب نیست ولی ممکن است آبروی شما را جلوی دوستان نزدیک حفظ کند.

 

  10. تبلیغات کمتر. بر اساس تجربه های انجام شده و آمارهای مایکروسافت، اوت لوک تبلیغات کمتری نشان می دهد. برای مثال شما بالای پنجره ایمیل های خود تبلیغ نخواهید دید. مایکروسافت می گوید در مجموع تبلیغاتش 60 درصد کمتر از جیمیل هستند.

 - اضافه شدن تایید دو مرحله ای حساب کاربری. این البته یک برتری نیست بلکه جبران یک کمبود استمی توانید این امکان را در بخش مدیریت امنیت حساب خودتان فعال کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی