فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

بازیابی صدای آلکساندر گراهام بل از روی صفحه ضبط شده ۱۲۸ ساله

سید محسن علوی | پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

 


 

همه آلکساندر گراهام بل را بخاطر اختراع تلفن می شناسند. اما شاید برای تان عجیب باشد در واقع پیش از این دستاورد جدید، فرد زنده ای را نمی توانستید بیابید که صدای او را شنیده باشد! 

اما مثل اینکه بالاخره این امر هم ممکن شده است. مجله smithsonian گزارش می دهد به لطف تکنولوژی های جدید بالاخره پس از ۱۲۸ سال صدای این مخترع بزرگ جانی دوباره گرفته و شنیدنی شده است. پیش از آن برای یک قرن، این صفحه های مومی و مقوایی غیر قابل شنیدن بودند. 

بل بر روی شیوه های بسیار متفاوتی برای ضبط صدا کار می کرد که شامل استفاده از ورق فلزی، موم، شیشه، کاغذ، گچ، فلز و مقوا بود. البته اکنون چیز زیادی درباره شیوه های مورد استفاده این مخترع و همکارانش برای بازپخش این صفحه ها نمی دانیم. 

موزه ملی تاریخ آمریکا تعدادی از این صفحه های ضبط شده اولیه را در اختیار داشت و سالها بر روی بازیابی صداهای ضبط شده روی آنها کار می کرد. هنگامی که آنها دریافتند ممکن است صدای بل در مجموعه شان موجود باشد، گروه ویژه ای از دانشمندان را به کار گرفتند، تا صدا را از درون این مجموعه تاریخی استخراج کنند. 

آنها از تکنولوژی تصویربرداری سه بعدی جدیدی بهره بردند تا صفحه ها را اسکن کرده و اطلاعات را به کامپیوتر منتقل کنند. دانشمندان بالاخره موفق شدند صدای بل را به دست آورند. 

اما صدا بسیار مبهم، پر از سکته، و به سختی قابل تشخیص بود. ولی همین هم جذاب و متحیر کننده است که پس از یک قرن می توان صدای گراهام بل را شنید. این صدا تنها شامل شش کلمه است، وی می گوید: «صدای مرا بشنو-- الکساندر گراهام بل.» (Hear my voice -- Alexander Graham Bell) 


دانلود فایل صوتی (۱۳۹ کیلوبایت) 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی