فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

شنیده های مایکروسافتی: ویندوز ۹ در سال آینده می آید

سید محسن علوی | دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ق.ظ

 

 
شنیده های مایکروسافتی: ویندوز ۹ در سال آینده می آید، و ویندوز ۱۰ پلتفرمی ابری می شود؟
 
ویندوز ۸ دارد به سالگرد تولدش نزدیک می شود و نسخه جدید آن یعنی ویندوز ۸.۱ در دست نهایی سازی است. حتما می دانید که مایکروسافت معمولا چند سالی بین هر نسخه فاصله می اندازد تا ثباتی نسبی در جریان باشد.

با این حال اوضاع بحرانی که منجر به کنار گذاشتن قریب الوقوع استیو بالمر شده، سرعت گرفتن امور در این شرکت باسابقه و عرضه ویندوز ۹ در سال آینده را تبدیل به یک احتمال بالقوه کرده. فردی که در اینترنت با نام WZOR شناخته می شود، خبر از معرفی ویندوز ۹ در سال ۲۰۱۴ داده.

این خبرچین ناشناس که در پس پرده چندین درز خبر مایکروسافتی در گذشته نیز بوده، جزئیات خاصی را بیان نمی کند و تنها به این بسته کرده که در ویندوز ۹ شاهد بازگشت ویژگی Aero خواهیم بود که طرفداران زیادی دارد. بخش جذاب تر حرف های او به نسخه بعد از ویندوز ۹ بر می گردد.

درباره ویندوز ۱۰ مهم ترین مورد این است: این نسخه جدید یک سیستم عامل ابری (cloud OS) خواهد بود، به این معنا که تمام عملیات پردازش و رایانش بر روی سرورهای مایکروسافت صورت پذیرفته، و سپس اطلاعات به کامپیوتر شما سرازیر می شود.

این تغییر می تواند جنون سخت افزارهای قوی را متوقف کرده و امکان استفاده از سیستم عامل بر روی سخت افزاری متوسط را فراهم نماید. با این حال هر پلتفرم ابری، یک شاهرگ اصلی به نام شبکه اینترنت دارد که می تواند چالش بزرگی برای کاربران در کشورهای توسعه نیافته باشد.

در اصل ویندوز ۱۰ (آنطور که WZOR گفته) یک سرویس ابری جدید از مایکروسافت خواهد بود که در بالای هرم خدمات این شرکت نظیر Office 365 و Xbox Cloud مربوط به ایکس باکس وان، قرار می گیرد تا شرکت را به سمت یک اکوسیستم کاملا ابری سوق دهد.

البته جای یادآوری دارد که این شایعات را معمولا باید با چند قاشق شکر مخلوط کرد. در عین اینکه فناوری برای داشتن یک سیستم عامل کاملا ابری به مرز مناسب رسیده، ولی مایکروسافت هنوز نیازمند زیرساخت هایی عظیم برای تبدیل آن به محصولی برای جریان اصلی بازار (کاربران عادی) است.

اگر تلاشی از طرف مایکروسافت در جریان است تا ویندوز را به میان ابرهای پردازش و رایانش ببرد، باید گفت این می تواند چهره دنیای کامپیوتر را تغییر دهد ولی در عین حال موانع بلندی نیز سر راه هست. نظر شما در این باره چیست؟

  • سید محسن علوی

ویندوز9

نظرات  (۱)

  • هادی اسدی
  • چ فایده داره خب؟
    با لب تاپ من ک سازگار نیستش!!!
    پاسخ:
    سازگارش کن عزیزم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی