فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

فناوری اطلاعات

.فعالیت این وبلاگ در زمینه برنامه نویسی دات نت ،شبکه های کامپیوتری و اخبار فناوری می باشد

آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۶:۰۱ - آلپ صنعت
    عالیه

گوگل مپس باهوش تر و شخصی تر می شود

سید محسن علوی | جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۰۳ ق.ظ

شنیده ها حاکی از این است که نسل بعدی نقشه های گوگل با توجه به اطلاعات زیادی که از ما دارند، نظیر داده های مربوط به مکان هایی که ما به آن ها امتیاز داده ایم، یا افرادی که با آن ها آشنایی داریم، نقشه هایی را به طور سفارشی شده، با توجه به موقعیت مکانی و نیاز لحظه ای هر یک از ما، به صورت کاملاً تعاملی ارائه خواهند داد.

دو تن از طراحان ارشد گوگل مپس، در کنفرانسی موسوم به نقشه راه 2013 که توسط وبلاگ GigaOm برگزار شد، به تشریح آینده این سرویس محبوب گوگل پرداختند. از نظر آن ها نقشه ها به زودی تبدیل به صفحاتی خواهند شد که همه اطلاعات ما از جهان را در یک جا جمع می کنند.

جانا جونز، یکی از این طراحان گوگل  مپس اعتقاد دارد که دهه گذشته صرف دیجیتالی کردن نقشه های کاغذی موجود شد، تا این اطلاعات گرانبها با سهولت بیشتری از طریق وب یا دستگاه های همراه در دسترس مردم قرار گیرند. به گفته او هم اکنون که این زیربنا ساخته شده، وقت آن رسیده که جزئیات بیشتر و بیشتری به این نقشه ها اضافه شود، تا برای هر شخص با توجه به موقعیت مکانی و سایر اطلاعات جمع آوری شده از او، یک ارائه منحصر به فرد از نقشه گوگل داشته باشیم.

جونز برای تشریح این مطلب یک مثال می زند: فرض کنید هنگام مشاهده نقشه گوگل و از زوم خارج کردن نقشه، دو برچسب موقعیت مکانی و کسب کار در یک نقطه خاص با هم تلاقی داشته باشند. این جا است که این سرویس باید تصمیم بگیرد که کدام یک از این برچسب ها را باید برای شما برجسته تر نمایش دهد. در گذشته، گوگل خودش تصمیم می گرفت که کدام یک از این ها مهم تر هستند، اما با در نظر گرفتن داده های مربوط به جستجوهای سابق فرد و همچنین بازدیدهای قبلی فرد از آن نقطه خاص، گوگل قادر خواهد بود نقشه را منحصراً برای تک تک افراد به صورت اختصاصی نمایش دهد.

برنارد سیفِلد، یکی دیگر از مسئولان سرویس گوگل مپس در این زمینه نظر بسیار جالبی دارد. به گفته او در بسیاری از موارد گوگل آن قدر از شما اطلاعات دارد که اساساً نیازی احساس نمی کند که باید حتماً نقشه را به شما نشان دهد، به طور مثال تصور کنید در فرودگاه هستید، در این صورت گوگل به جای این که نقشه را به شما نشان دهد، یک راست سراغ اصل مطلب رفته و بدون جستجوی شما، خودش ساعات پرواز را برای تان نمایش می دهد. از دید او «نقشه چیزی نیست جز تفسیر داده های موجود»، حال می خواهد یک عبارت جستجو شده توسط کاربر باشد، یا موقعیت مکانی فرد.

  • سید محسن علوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی